Új szépségápolási üzletet nyit az Amazon Store

Az üzlet neve Amazon Professional Beauty Store, amely személyre szabott vásárlási élményt nyújt fogyasztóinak. A szépségipar nagymestereit, azaz kozmetikusokat, borbélyokat, stylistokat szolgálja ki óriási termékválasztékkal.

A Wella Color Charm, a RUSK, és sok más csúcsminőségű szépségápolási termék közül választhatnak a profik, olyan közismert márkákból, amelyek a legismertebbek és leggyakrabban használatosak a wellness fürdőkben, és fodrász- valamint kozmetikai szalonokban.

A bolt különlegessége, hogy kifejezetten a profik számára nyitott. Az Amazon Professional Beauty Store-ban csak engedéllyel vásárolhat bárki is, államilag elismert kozmetikusi, borbély- vagy szépségápolási végzettséget bizonyító igazolvánnyal kell igazolnia, hogy szakmabeli.
A stylistok úgy juthatnak hozzá a termékekhez, hogy az ingyenes regisztrációt követően feltöltik működési engedélyüket saját Amazon Business fiókjukba. Ezután a Business Prime-nél bármelyik termékből rendelhetnek, amire szükségük van. A megrendelt termékeket a cég rövid határidővel, 1-2 napon belül kiszállítja. Ráadásul ingyenesen.

Látogass el 7UP Fido Dido otthonába

A 90-es évek közkedvelt rajzfilmfigurája, Fido Dido visszatért közénk, hogy megújult formában képviselhesse megalkotóját, a 7UP-ot. Londonban, a 7UP pop-up üzlet megnyitóján ő volt a nap fénypontja, a cukormentes 7UP Free bemutatása során. A PepsiCo Fido Didóval reklámozta a terméket, miközben az ellazulás számtalan formáját élvezhették a vásárlók.
A 7UP színeire festett Fido Dido Ház már messziről felkeltette a vendégek figyelmét. A zöldre, sárgára, fehérre festett külső falon Fido Dido az ereszen függeszkedve fogadta az arra járókat. 
A ház belseje is tartogatott számos meglepetést. Hogy a közösségi médiát is bevonják az élménybe, az egyik márka-csapattag különleges fotókat készített. A vásárlók leültek egy padra egymással szemben, és a trükkös fotón úgy néztek ki, mintha egyikük sokkal kisebb, a másik sokkal nagyobb lenne. 

A ház lazító szobája úgy volt berendezve, hogy mindenki kiválaszthatta a számára legkényelmesebb bútordarabot: kisszék, nagy szék, felfújható ülőke, függőágy… Kényelmesen elhelyezkedve felvehették a bejáratnál kapott fejhallgatót, amelyből egy 7UP ASMR szolgáltatta a tetőtől talpig ellazító bizsergést. Az üvegnyitás és a szénsavas üdítő pezsgő hangja birizgálta a vásárlók szenzorait, miközben az ízélményt – a teljes relaxáció érdekében – az üdítő kortyolgatása biztosította.

Egy másik szobában arra ösztönözték a vendégeket, hogy rajzoljanak ötleteket a falra: zenehallgatás a hintaszékben, vagy egy jeges üdítő szürcsölgetése a tengerparton… bármi olyat, ami megnyugtató, pihentető számukra.
Saját ötleteik mellett számos különböző márka kísérleteinek eredménye is segítette a 7UP pop-up üzletének kialakítását. Nagyon úgy tűnik, hogy a vásárlók a továbbiakban is a cukormentes termékeket preferálják a korábbiakkal szemben. Ezért várható, hogy az alaptermékeket visszafogva, újabb cukormentes termékek sora kerül a piacra, reklámjukkal növelve a marketing-költségvetésüket.

Az Outdoor Gear kiterjesztett valósága

Míg a sport- és túrafelszerelések repertoárja egyre nő, a bemutatásukra szánt szabad helyek ugyanilyen ütemben kezdenek kimerülni. Javítani lehet a helyzeten a terület növelésével, ám ez jelentős plusz költségekkel járna. Mi lehet akkor a tökéletes megoldás? Erre a kérdésre adott választ a Columbia Sportswear Co. leányvállalata, a Mountain Hardwear Inc. Olyan applikációt fejlesztettek ki a fogyasztók számára, amelynek segítségével eddig soha nem látott élményben részesülhetnek a vásárlás során.

Az innovatív kiterjesztett valóság (AR) alkalmazás bemutatja a vállalat valamennyi termékét úgy, hogy a fogyasztó otthona kényelméből, a kanapén hátradőlve próbálhatja ki a felszereléseket. Virtuálisan felállíthatja sátrát, kiválaszthatja annak színét, méretét, a belevalókat. Elhelyezheti benne hálózsákját, a sátor elé teheti hátizsákját. Megtapasztalhatja, mennyire illenek össze, méretük megfelelő-e, jól mutatnak-e együtt. 

Míg a vásárlási élmény fokozott, az arra szánt idő jelentősen csökken. Így nyugodtabban, alaposabban át tudják gondolni választásukat. Segít a fogyasztóknak olyan termékek mellett dönteni, amelyek a lehető legjobban kielégítik igényeiket. Ezzel jelentős mértékben csökken annak a kellemetlenségnek az esélye is, hogy az árut vissza kell küldeni.

Az üzletekben folyamatosan csökken a szabad négyzetméterek száma, ezért a Mountain Hardwearnek nem áll módjában valamennyi termékét kiállítani. Ezzel az alkalmazással azonban megalkottak egy olyan bemutatótermet, amelynek határai korlátlanok, a nyitvatartási idő 0-24 órás, és a vállalat valamennyi terméke megtekinthető benne.

’Ami jó a fogyasztónak, az jó lehet a partnereknek is’ elv alapján kifejlesztettek egy másik változatot is. Ezt az applikációt a vállalat partnerei számára hozták létre, hogy támogassák vele az értékesítési folyamatot. Mivel jellemzően mindenhol kevés a hely, az eszköz segítségével át tudják hidalni az ebből adódó korlátokat. A fogyasztók úgy ismerkedhetnek meg az egyes termékekkel, hogy a partnerek közben négyzetmétereket spórolnak meg.

Mivel a bevezetés óriási sikert aratott, a Mountain Hardwear úgy döntött, hogy további összegeket fektet az alkalmazásba. Következő fejlesztését ősszel bocsátja a nagyközönség elé, a téli sorteszközökre fókuszálva, megvalósítva ezzel azt a célkitűzést, hogy a teljes árukészletét beilleszti az eszközbe.

A Samsung elkápráztat a váratlannal

London egyik felkapott negyedében nyílt meg a Samsung KX, egy olyan dizájnú épületben, amely valamennyi irányból megközelítve lenyűgöző.

 

Nappali fényben láthatóak a padlótól plafonig nyúló ablakai, amelyek egy csókos ajkat formáznak. Éjszaka pedig világít az épület, mint egy díszes karácsonyfa. A belső tér is erőteljes első benyomást tesz a betérőkre. Nagy belmagasságú, tágas térbe léphetünk, amely rögtön azt sugallja, hogy itt váratlan élmények sora vár mindenkire. 

Az élmények nem is maradnak el. Elég megemlíteni az óriás digitális kijelzőt, a kiterjesztett valóság alapú üzenőfalat, a virtuális valóság alkalmazásával készült komputeres autóversenyt, a DJ Galaxy mix-zónát… de az igazi meglepetés csak a bemutató végén tárul elénk.

A Samsung meglehetősen eklektikus élményekkel dúsította új épületét. „Ez nem egy bolt. Ez a hely minden, ami egy bolt nem” – állítja a cég kommunikációja.

Első blikkre a program fő céljának az Y generáció megragadása tűnik. A látogatók itt hódolhatnak szenvedélyeiknek. A betérőket étel- és italkínálat csábítja, de folyamatosak a jóga- és fitnesz-programok is, valamint a tudomány, a technológia érdekességei, és még online játékok is rendelkezésre állnak.

A legemlékezetesebb talán a személyre szabható részleg, és azon belül az a fatojás-nyomtató, amellyel bárki elkészítheti a saját „3D-s tojás én”-jét. Egy app segít arcot, hajat és mintázatot választani, majd végigkövethető, ahogy a kis fából készült tojás magára ölti arcmásunkat. Természetesen a végeredmény haza is vihető, ráadásul ingyen. 

Három 60-as évek stílusát idéző televíziós terem is fogadja a belépőket. Amint elhelyezkedünk az egyik kanapén, egy virtuális szakértő személyesen üdvözöl minket és bemutatja a különféle TV-készülékeket, valamint a boltban is körbekalauzol.

A Samsung KX egy intelligens konyha részleget is felépített. Olyan masinákkal rendezték be, mint pl. a QuickDrive mosógép, a Family Hub hűtőszekrény, vagy a vasalószekrény. Ám a leglenyűgözőbb nem is a termékek széles palettája, mert azokra számít az ember, hanem azok a meglepetések, amelyekkel senki nem készül. 

Tudta, hogy létezik Samsung autó? Ez a kellemes meglepetés igazán jó húzás, hiszen megmutatja, hogy a Samsung milyen intelligens gondolkodásra képes és kivételes digitális felhasználói élményt kínáló brand. A koncepcióautó a Renault-val közös együttműködésből született. 

Az élmény így lesz teljes, és a Samsung KX-et elhagyva egyetlen látogatóban sem marad kétség, hogy a Samsung bizony több, mint egy okostelefon-márka.

Csendes órák a Decathlon áruházaiban

Az autistákra figyelmet fordítva vezette be 2019 utolsó hónapjaiban a Decathlon magyar üzleteiben is a csendes órákat.

Az ötlet nem egyedülálló a világban, de Magyarországon még nem hallottunk hasonló megvalósításáról. A sportáruház-lánc ezzel az újítással az autista sport szerelmeseinek és rokonaiknak kíván kedvezni. Egyelőre minden hónap első hétfőjén délután 2 és 4 óra között csendesedik el az áruház. Ebben az időszakban arra kérik a látogatóikat, hogy tartsák tiszteletben, hogy autista embertársaiknak érzékenyebbek az érzékszerveik. A számunkra megfelelő zaj és fényhatás számukra rendkívül bántó tud lenni, ezért sokan közülük nem is mennek tömegbe, így a zajos nagyáruházakba sem.
A Decathlon ebben a havi 2 órában csökkentett zaj- és fényviszonyok között szolgálja ki látogatóit, így az autisták is kellemes környezetben válogathatnak a számos sportcikk közül.
A sportáruház a megvalósításhoz az Autisták Országos Szövetségének együttműködését kérte, együtt alakították ki a részleteket. Pl. Az autizmussal érintett látogatók előzetesen egy ingertérkép segítségével tájékozódhatnak, hogy az áruház egyes osztályain milyen hangerő és fényhatás fordulhat elő. A pénztárnál előnyt élveznek az érintett vásárlók, és bevihetik az áruház területére a segítőkutyákat is. Az egyébként gyakran és hangosan szóló zenét lekapcsolják, és a világítás ereje is csökkentett. A hangosbemondót ezekben az órákban csak akkor használják, ha veszélyhelyzet van és feltétlenül szükséges.

A legnagyobb Harry Potter üzlet

Eredeti tervek szerint idén nyáron nyit meg New Yorkban, Manhattanben az ezidáig legnagyobb területű, több mint 1800 nm-es Harry Potter bolt.

Az üzlet 3 emeleten elterülve, rengeteg termékkel és varázslatos vásárlási élménnyel bűvöli el majd vásárlóit.
A rajongók a legkülönbözőbb termékek közül válogathatnak majd. A slágertermékek várhatón a klasszikus Harry Potter relikviák lesznek, mint az Ollivander-féle varázspálcák és a csokibékák. Az új zászlóshajó üzlet egy teraszos kávézóval is kibővül, hogy kellemes pihenést nyújtson majd a látogatóknak.

 

Új koncepció a bécsi IKEAban

A svéd bútoráruház lánc tervbe vette egy 7 emeletes üzlet nyitását a Westbahnhof pályaudvar mellett Bécsben.

Területe több, mint 21,5 ezer nm lesz, homlokzatát növényekkel ültetik tele, de még tetőkert is kerül rá. 

Az IKEA-tól szokatlan ötlet, de egyáltalán nem lesz parkolója. Az áruház ezzel arra ösztönzi vásárlóit, hogy érkezzenek gyalog, tömegközlekedve vagy kerékpárral. Persze egy teljes lakásbútorzatot nehéz lesz a hónunk alatt hazavinni, biztosan kitaláltak erre valami frappáns házhoz szállítási ajánlatot, de a hírekben erre nem tértek ki. 

Az épület valamennyi szintjét hatalmas üvegkockák egészítik ki, így megnagyobbítva a belső teret. Az épület nem mindennapi designját, amely IKEA könyvespolcokra emlékeztet majd, rengeteg növénnyel hangsúlyozzák ki. A szokásos IKEA szolgáltatások -, mint a lakberendezési termékek árusítása, valamint a büfé, kávézó és étterem – mellett újdonságok is szerepelnek a tervben, pl. 160 db fát terveznek ültetni a bolt mikroklímájának fenntartható javítása érdekében.

Az eredeti, koronavírus időszak előtt kihirdetett tervek szerint 2021-ban várható a nyitás.

A mesterséges intelligencia a kereskedelemben

A mesterséges intelligencia szinte minden területre beteszi a lábát, így a kereskedelmet sem kerüli el. A technológia 2 fontos területen jelenik meg igazán, az egyik a logisztika, a másik a vevőszolgálat. Utóbbi azért kiemelten fontos, mert a vásárlók azonnali választ és megoldást várnak a problémáikra, de sokszor épp erre a területre jut kevés alkalmazott. Az online automatizálás viszont a lehetőségek széles palettáját kínálja a vevőpanaszok és érdeklődések kezelésére. 

 

 

Amikor a chatbot megjelent, a vásárlók zömének nem tetszett, hogy egy robottal kell társalogni. Ma már nagyon sok márkánál passzolták át a fogyasztókat a gépeknek, ezzel költséget csökkentve, de nem feláldozva a fogyasztói élményt. A márkák tapasztalata azonban az, hogy a vevőszolgálathoz fordulók több, mint felének problémái megoldhatók lennének azzal, ha az illető elolvasná a GYIK menüpontban összeszedett tudnivalókat. A mesterséges intelligencia itt lép be a képbe, így az élő vevőszolgálat kapacitása felszabadul, és az apró, gyakori kérdések helyett a bonyolultabb problémák kezelésére tud fókuszálni. 

A logisztikában, az online kereskedelem felé elmozdulva, a mesterséges intelligencia mára már nagyon fontos. Általa tudnak maximális kapacitással dolgozni a raktárak. Az sem lényegtelen, hogy a szállítások időpontjai és az útvonal optimalizálása is egyszerűbbé vált így. 

 

A Walmart tesztüzlete

A Walmart birodalom New York-i teszt üzlete a mesterséges intelligencia és egyéb új technológiák tesztelésére áll rá, Walmart Intelligens Labor néven. A kereskedelmi óriásnak ezzel a bolttal az is a célja, hogy a vásárlókkal, az üzleti partnerekkel véleményt cserélhessenek a csúcstechnológia és adatvédelem területén. Az üzlet interaktív, fali kijelzői magyarázzák el, milyen célt szolgál a kamera- és érzékelő-rendszer a boltban: ezek követik nyomon az árukészlet csökkenését, és automatikusan rendelik el a polcfeltöltést, ha a kihelyezett áru mennyisége alacsonyabb, mint a becsült várható kereslet. 

A Walmart tesztüzletének 100 dolgozójának a mesterséges intelligencia beiktatásának hála, már nem kell olyan leterhelő feladatokat végezniük, mint pl. az árukészlet ellenőrzése. Koncentrálhatnak inkább a vásárlók kreatívabb és jobb hangulatú kiszolgálására.

Az a tesztüzem, amelyet a Walmart működtet az Intelligens Labor üzletében, rendkívül fontos. Az online vásárlás térnyerésével ugyanis egyre több munkavállaló veszíti el állását a fizikai boltokban, a cégeknek arra kell megoldást találniuk, hogy a megmaradt munkakörök megfeleljenek a megváltozott környezetnek, az új folyamatoknak, és a dolgozók a legtöbbet hozhassák ki képességeikből.

Nem állítható, hogy pusztán a technológia határozza majd meg, melyik kereskedőnek fut a szekér, és melyiknek nem. De akik felismerik az ebben rejlő lehetőségeket, lépéselőnybe kerülhetnek.

Kiskereskedői alkalmazkodása a koronavírushoz

Világszerte kihívás ezekben a hetekben, hónapokban, hogy a kiskereskedelmi egységek idomuljanak az új helyzethez, amit a koronavírus okozott. A leleményes cégek különböző ötletekkel rukkolnak elő, lássunk néhányat közülük:

 

Erők egyesítése

Baltimoreban az aMuse Toys nevű bolt, amely mindenfélét árusít a kézműves portékáktól a quiz játékokon keresztül a hangszerekig, összeállt a szomszédságában működő könyvesbolttal. A két tulajdonos közösen dolgozta ki az utcai átvétel és a házhoz szállítás rendszerét, amíg üzleteiket a szabályoknak megfelelően be kell zárniuk. Az ötlet alapján egyrészt egymást is tudják ajánlani a vevőiknek, másrészt csökkenteni tudják költségeiket a közös megoldások miatt. 

 

Egészségvédelem mindenek előtt

Ha egy bolt tudja, hogy ügyfelei vagy alkalmazottai nagyrészt a veszélyeztetett korosztályba tartoznak, olyan intézkedéseket is be tud vezetni, mint amilyeneket a The Bookshelf lépett meg Ohio állambeli könyváruházában. Már a vírushelyzet elején tudták, hogy ha túl akarnak élni, változásokat kell bevezetniük ügyfeleik és dolgozóik egészsége védelmében. Március közepétől a boltban egy időben már csak max. 2 vásárló tartózkodhat, az alkalmazottak kesztyűben dolgoznak, és legalább 6 láb távolról mutatják a termékeket az érdeklődőknek. A fizetéskor a nyugta aláírásától is eltekintenek, hogy tudják tartani a kellő távolságot, és ne kelljen megérinteni semmit feleslegesen. Az online vásárlást is segítik, a termékeket lefotózzák, és elküldik az ügyfeleknek a képeket. Így a vevő előre tudja jelezni, ha valamit vásárolni kíván.

 

Maradj otthon, azaz barkácsolj

Kentucky államban a barkácsboltokat alapvető üzleteknek tekintik, így nem érintette őket a bezárás, az ügyfeleik egészségének védelmében azonban ők is megteszik, amit csak tudnak. A Brownsboro Barkácskereskedés bevezette az utcai átadást, és bővítette a házhozszállítással kérhető termékek kínálatát. Így azok az ügyfelek, akik nem szeretnének boltba menni, ezután is megkaphatják, amit szeretnének.

A rendelést telefonon lehet leadni, az ügyfélszolgálat készít egy szállítójegyet, és az összeválogatott rendelést a bejárat mellé helyezi. Az ügyfél, amikor közeledik a bolthoz, telefonon jelzi. Egy alkalmazott a járdára tolja a csomagot, vagy az ügyfél autójának csomagtartójába teszi.

 

Könnyebb online fizetni 

A minneapolisi futófelszereléssel kereskedő The Lakes Running Co. ugyancsak a járdáról felkapható megrendelések híve, illetve az árut házhoz is szállítja. Fejlesztette az online fizetési rendszerét az ajánlott fizikai távolságtartás miatt. A futók boltja fényképeken mutatja be ügyfeleinek a készleten levő termékeit, hogy segítsen nekik a választásban. Extra szolgáltatásként még munkaidő utáni egyéni találkozókat is kínálnak a vevőknek.

“Most, hogy a sportolók nem mehetnek edzőtermekbe, mindenki futni kezd.” – mondja a tulajdonos. S miközben a sportos életmód híveinek a távolság megtartása érdekében le kell mondaniuk kedvenc mozgásformáikról, a futást szinte korlátozás nélkül végezhetik.

Időt spórolnak vásárlóinak a Walmart új innovációi

Az előző év második felében a Walmart új „kispiac” koncepciójú üzletet nyitott Floridában. Ebben a boltban olyan technológiát alkalmaz, amely jelentősen gyorsít a vásárlási időn.

Az újítások között szerepel pl. az, hogy az online vásárolt FMCG termékeket a vásárlók egy átvevőponton gyűjthetik be, valamint a vásárlás napján már kiszállítják nekik a rendelésüket. Először rukkolt elő egy áruház ilyen szolgáltatással azon a környéken.

Az új üzlet másik újdonsága Floridában, hogy megnövelték az önkiszolgáló fizetésre fenntartott területet. A tesztidőszak után a vásárlók visszajelzése az volt, hogy kényelmesebb és gyorsabb így a fizetés. Ebben a boltban olyan nagykosaras önkiszolgáló pénztárak is elérhetőek, ahol a vevők maguk szkennelhetik be a termékek vonalkódját, illetve a tranzakciókhoz önkiszolgáló kasszás fizetési asszisztens segítségét kérhetik.

Az innovációk közül az egyik legérdekesebb, hogy a bolt bármely pontján kifizethetik a vásárlók a kosarukba gyűjtött termékeket, hiszen az áruház eladói fel vannak szerelve erre szolgáló mobileszközzel.