Mobileszközös innovációk az EuroShop 2020 kiállításról

Ebben az évben februárban rendezték meg a világ legnagyobb in-store kiállításának számító EuroShopot. A helyszín szokás szerint Düsseldorf volt, és idén is rengeteg újdonságot, innovatív ötletet ismerhettünk meg általa. Ezekből hoztunk el most egy csokorra valót.

A vásárlói elégedettség eléréséhez az is fontos, hogy a márka, az üzlet az eladás helyén, könnyen, gyorsan reagáljon az igényekre. Ezekbe beletartozik pl. a boltok átrendezése is, amely során az üzlet érdekesebb és modernebb elrendezésű lesz. Ezáltal a vevők új vásárlási útvonalakon vezetve új árukat fedeznek fel. Az eladáshelyen használt mobileszközök segítségével az üzlet-átalakítás, a leltározás és a raktározási folyamatok is leegyszerűsíthetők és felgyorsíthatók.

 

Újdonság az indiai hatású kínáló asztal

4 keréken gurul, mindent kínál, ami szemszájnak ingere, és egy indiai út adta az alapötletét, mi az? A Bambus Dreams GmbH elhozta az európai innovációk közé azt, amit az indiai utcai kereskedők már használnak. Így született ez az újdonságként ható kínáló kocsi. A guruló, csúcsminőségű, masszív mangófa lapból készült Empire fantázianevű kínáló akár 100 kg-ot is elbír hordani a hátán. Gyakran rendelik esküvőkre, rendezvényekre, partikra. A változékony időjárást is jól tűri. S ha leürül róla a kínálat, könnyel eltolható a konyhába, ahol újra tele lehet pakolni finomságokkal, majd visszagurítható a vendégtérbe.

Ha úton van a főnök, akkor is jól informált

Boltvezetőkkel gyakran előfordul, hogy nem tudnak fizikailag az üzletben tartózkodni, mert épp úton vannak, de a hirtelen felmerülő igényekre akkor is reagálniuk kellene, mégpedig gyorsan. Például fontos információ lehet számukra, hogy milyen a hőmérséklet az üzletben, hogy elkerülhessék a hibázást. A Wurm GmbH & Co. KG Elektronische Systeme okostelefon alkalmazása, a Frigodata Mobile kapcsolódik a boltban működő mobileszközökhöz. Ezzel elérhetővé válnak valós idejű adatok akkor is, ha a boltvezető éppen egy távoli helyre utazott, vagy két bolt között ingázik.

 

Partyhűtő – üdítős dobozt formázó hűtő kelti a vágyat

Ez a hűtőszekrény nem csak hűti az italokat, hanem hirdetési felületként is működik. 75 literes kapacitással alaposan feltölthető és kerekein a buli közepébe tolható, ahol garantáltan impulzusvásárlásokat fog gerjeszteni. Azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy egy üdítős dobozra emlékeztet. Szabadtéren és beltéren is használható. A Party Cooler gyorsan újratölthető. A LED világítás és az átlátszó tető miatt folyton szem előtt van az italkínálat benne. Kerekeken
gurítható, így könnyű betolni a raktárba, feltölteni és újra a vendégek közé gurítani. Egyenletesen hűt, ezt pedig manuális hőmérséklet-beállítással és egy ventilátorral éri el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pack’nlog mobil árukínáló sziget

Akció vagy promóció, virág vagy friss gyümölcs, ez az árukínáló sziget rugalmasan alkalmazható mindenféle termékhez. Egyénileg nyomtatható, gyorsan összerakható, választható kiegészítőkkel is felszerelhető. A mobil
árukínáló sziget nem csak segít a vevőknek eligazodni az árukínálatban, de eladásnövelő hatása is megfigyelhető.

Bolti alaprajz egyetlen gombnyomásra

Manapság egy modern bolt gyakran megújul, amihez átalakítás, átrendezés is szükséges. Ehhez pedig a bolt alaprajza kell, hogy rendelkezésre álljon. A Roomle GmbH digitális „üzlet az üzletben” bolti tervező erre kínál megoldást. Modulárisan tervezhetünk vele, a konfigurálható kiterjesztett valóság (AR) termékeknek köszönhetően a bolti rendszerek sokszorosíthatók, elküldhetők más üzleteknek, akárhol is legyenek azok. A kiskereskedelemben profitot
termelhet az, ha globálisan ugyanazt a megtervezett bolti elrendezést használják.

 

Mobil nyomtató

A Star Micronics EMEA blokk és címke nyomtatói egyszerűbbé és gyorsabbá teszik az eladáshelyi és raktári folyamatokat. A kompakt, mobil és kicsi mobil nyomtató több Apple iOS eszközzel is kapcsolatba hozható. Egyetlen
kattintásra, mp-ek alatt nyomtat blokkokat, jelentéseket. Övre szerelhető, USB kapcsolattal tölthető és akkumulátorról üzemel, így bárhol működésbe léptethető. Az akkumulátor 13-41 órát bír.

A fast fashion ruhamárkák jövője – közösségi ruhamegosztás

Még a koronavírus elterjedése előtt röppent fel a hír a kínai H&M háza tájáról, hogy fenntartható, havidíjas ruhakölcsönzési rendszert tesztelnek.

Az ENSZ egy korábbi jelentése felhívta a figyelmet arra, hogy a ruhaiparhoz, azon belül is a fast fashion-höz köthető az üvegházhatású gázkibocsátás 10%-a, és a megoldás a ruhagyártás redukálása lehet. A nagy fast fashion márkák, mint a H&M, akik a nagyközönség számára elérhető áron kínálnak tömegesen előállított divattermékeket, kénytelenek így a jövőbe tekintve új megoldások felé lépni, hacsak nem szeretnék 10 éven belül lehúzni a rolót.


Ezért a H&M olyan kísérletet indított, amellyel csökkenti az új ruha gyártását és a ruhahulladék termelését. Partnere a kísérletben Kína legnagyobb ruhamegosztója, a 15 millió fogyasztóval működő YCloset ruhakölcsönző.

Az YCloset havonta 21 000 Ft-os összegű korlátlat ruhahasználati lehetőséget nyújt regisztrált tagjai számára. A kölcsönzés díja már tartalmazza a szállítást és a tisztítást, a cég tehát mindenről gondoskodik a fogyasztók kényelme érdekében. A közösségi ruhakölcsönzés már önmagában is környezetbarátabb, mint folyton új ruhákat és kiegészítőket gyártani és eladni, de az YCloset még a tisztítási mód megválasztásában is a fenntarthatóságra törekszik.

A vásárlók is egyre inkább nyitottak a környezettudatos lehetőségekre, sőt, kimondottan keresik az ilyen megoldásokat, így a használtruha-piac elterjedőben van. Az új ruhák és használt ruhák piacának aránya a következő évtizedben jelentősen megváltozik majd. Az olyan márkáknak, mint amilyen a H&M, időben kell kialakítaniuk új rendszerüket, ha életben akarnak maradni a jövőbeli piacon.

El tudod képzelni az életed készpénz nélkül?

Tudtad, hogy manapság a brit felnőtt korúak 10 %-a hanyagolja a készpénz használatát, már nem használ készpénzt? A 24-35 éves korúaknak pedig már 17 % nem hord magánál készpénzt.

Ez mit jelent? Olyan technikák segítségével fizetnek mindent, mint amilyen pl. az iWatch, amely egy gyors kattintással beléptet az Apple Pay szolgáltatásába. A hétköznapi fizetendők során ez gördülékenyen működik, akár egy kávézásról, büfében fizetésről, Uberről vagy egy fitness bérlet megvásárlásáról van szó. Ennek fényében szinte érthetetlen is, miért nem választja mindenki a készpénzmentességet, amikor annyi előnye van.

Mik az előnyei? Szabadságérzetet ad, ha még egy táskát sem kell magaddal vinned, amikor elhagyod az otthonodat. A mobiltelefonod a zsebedben, az iWatch a csuklódon, és már indulhatsz is. Minden kezdet nehéz, tartja a mondás, ezért az első napokban furcsa érzés, hogy üres kézzel megyünk el otthonról. Mintha elfeledkeztünk volna valami fontosról. Később azonban ez az aggodalom elmúlik, és csak a felszabadító új élet érzése marad.

Az iWatch olyan készpénzfizetési korlátot is tud kezelni, amely visszafogja az impulzusvásárlásokat, így nem csúsznak be olyan kiadások, amelyekre nem is volt szükségünk. Számlánkon valós időben látjuk, mennyi pénzünk maradt, és kategóriákba sorolódnak (élelmiszer, hitel, rezsi, vagy azok a termékek és szolgáltatások, amelyekre szeretnénk majd költeni, de nem tartoznak a szükségesek közé). Így könnyű átlátni az anyagi helyzetünket.

Pénztárca nélkül a hűségkártyákról sem kell lemondani, ezeket is tudjuk digitálisan tárolni a telefonunkon.

Akik már beleszerettek az új életérzésbe, hogy egy dög nehéz táska nélkül induljanak nap mint nap útnak, azok már a jövőbe tekintenek, ami az ujjunkba ültetett mikrochip lehet. Néhány éve már voltak kísérletek az elterjesztésére, de az emberek egyelőre idegenkednek a gondolatától. Azokra a megoldásokra azonban egyre nyitottabbak a fogyasztók és a kereskedők is, amelyek műtéti beavatkozás nélkül, egy okosóra vagy egy mobiltelefonos applikáció segítségével megoldhatóak.
Az Amazon Go fejlesztése pl. ilyen. A vásárló a boltba lépve odaérintik telefonjaikat egy panelhez, majd összeszedik, amit vásárolni szeretnének, és egyszerűen kisétálnak a termékekkel az üzletből. A fizetendő összeg a telefonjuk segítségével levonódik a számlájukról, és nincs több sorban állás és készpénzkezelési nehézség.

Egyes világmárkák már az arcfelismerő vagy tenyérbeolvasó rendszerekkel történő fizetést tesztelik, az Uber pedig rájött, hogy a fuvarok díját szét tudják osztani ilyen módszerekkel az utasok között bonyolult készpénzadogatás nélkül.

Bár a technológia már elérhető, az világosan látszik, hogy az emberek még nehezen fogadják be életükbe ezeket az újításokat. Mások pedig nem is férnek hozzá ezekhez a hatékonyságot és kényelmet ígérő megoldásokhoz. Az Amazon tapasztalatai azok, hogy a készpénzmentes lehetőség mellett szükséges fenntartania a készpénzes kasszákat is, amíg az emberek egy része ragaszkodik a szokásos fizetési módhoz, de közben dolgoznak rajta, hogy az újdonság egyre szélesebb körben váljon elfogadottá, és a vevőik is áttérjenek rá.

HÚSMENTES HENTESEK A SAINSBURY’S-NÉL

A Sainsbury’s nemrégiben megnyitotta Húsmentes Hentesüzletét. A pop-up bolt három napig volt nyitva London keleti részén, növényi alapú húshelyettesítő alternatívákat kínálva,s  közben arra is megtanítva a vásárlókat, hogyan készítsék el azokat.

Az elmúlt néhány évben már több helyen bukkantak fel úgynevezett „zöldség-hentesek”. Általában a hangsúly azon van, hogyan készítik elő a zöldséget a vásárlóknak, magukra vállalva a termékek hámozásának és szeletelésének eléggé unalmas munkáját, ugyanúgy, ahogy a hagyományos hentesek dolgozzák fel a húsokat. A Sainsbury’s a legújabb kereskedelmi lánc, amely eljátszik ezzel a metaforával – ők növényi alapú húshelyettesítők árusításába kezdtek.

Esztétikai szempontból a Sainsbury’s mindent megtett, hogy ez a pop-up üzlet annyira hasonlítson egy klasszikus brit hentesüzletre, amennyire az lehetséges – a branding igen hangsúlyosra sikerült – a kirakatban lógó kolbászfüzérektől az eladók által viselt egyenruháig. De az első pillanattól nyilvánvaló volt az is a belépők számára, hogy ez a hentes nem olyan hentes.

A boltban nagy választékban állt rendelkezésre húsmentes steak, kebab, kolbász és még sok más finomság, amelyeket ugyanúgy hűtött üvegpultokban helyeztek ki, mint a tradicionális hentesüzletekben. Nagyon szépen érzékeltette, hogy a pop-up üzlet milyen komolyan veszi küldetését, hogy az összes áru kapható volt kimérve, közülük sok súlyra is, így a betérők azt látták, hogy az eladók éppen a jackfruit (kenyérfagyümölcs)-karaj vagy vegetáriánus szalonnarendelések lemérésével vannak elfoglalva.  

Egyértelműen sikeres volt a pop-up üzlet, de hát nem is várt mást az ember egy olyan helyen, mint Kelet-London, ahol egyre nagyobb teret nyer a növényi alapú táplálkozás. A vevők meg voltak lepődve, hogy nem magasak az árak. Talán ez is szerepet játszott abban, hogy gyorsan fogyott az áru a pultokból, azon kívül persze, hogy a pop-up boltok úgy általában elég népszerűek.

Bár szépen fogytak a hentesáruk, fontos volt az is, hogy megtanítsák a vásárlókat arra, hogyan készítsék el, amit vettek. Már a pult mögött ki volt rakva egy poszter, amely egyszerűbb javaslatokat tett a vásárlóknak, például hogy a chorizo szalámi stílusú gombakolbász milyen remek összetevője lehet egy ragunak, míg a kicsit is bonyolultabb receptek hazavihető kártyákon voltak elérhetők. A főzési utasítások azokon a matricákon voltak megtalálhatók, amelyeket az eladók a megvásárolt áruk csomagolópapírjára ragasztottak.   

Mindegy, hogy a zöldség-hentesek hagymát aprítanak a vevőknek, mint ahogy a Whole Foods üzletekben teszik, vagy pedig vegetáriánus burgert adnak el nekik, mint itt, részét képezik annak a népszerű trendnek, amely a húshoz kapcsolódó speciális nyelvezetet a vegetáriánus élelmiszerek értékesítésében alkalmazza. Ez a metafora több szempontból is helytálló. Azok a fogyasztók, akik vegetáriánus vagy vegán étrendre álltak át, sokszor legalább annyira hiányolják azt a „szertartást”, amely a húsvásárlást körülveszi, mint magát a húst. Ugyanakkor pedig a húsevők tábora érdekes, szórakoztató formában ismerkedhet meg más alternatívák létezésével.

A PUMA interaktív zónákat alakít ki a sportboltokban

A nemzetközi sportmárka új digitális bolti élménnyel, valamint egy közösségi térrel várja vásárlóit Sydneyben.

A tervezéskor a fő célközönség a futballőrült tizenévesek voltak, figyelembe véve az ő döntéshozatali mintáikat és impulzusvásárlási szokásaikat. Az új hely sikeresen kombinálja a felismerési technológiát, a projekciót és a játékokat, és így kínál egy magával ragadó élményt azzal a céllal, hogy minél többen próbálják ki az üzletekben a termékeket, valamint jobban emlékezzenek a márkára és nagyobb valószínűséggel döntsenek a vásárlás mellett.

A PUMA FUTURE és a PUMA ONE termékcsaládok vesznek részt a projektben, mégpedig egy futballcipő tematikájú térben, ahol három kulcsfontosságú pillanatból áll a megfelelő focicipő megtalálásának folyamata. Ezek a kiválasztás, a felpróbálás és a tesztelés.

Úgy tervezték meg az egész folyamatot, hogy olyan bolti élménnyel szolgáljon, amely a futball világából és a számítógépes játékokból is táplálkozik. Nyomásérzékelők jelzik, ha egy terméket levettek az interaktív futballcipő-falról, és a képernyőkön már meg is jelenik a termékhez kapcsolódó interaktív tartalom, focistákkal kapcsolatos információk, árukészlet adatok és egy tesztelési kérés opció.

A felpróbálás során a digitális kijelzőkön megjelennek futballisták statisztikai adatai, mégpedig oly módon, hogy az online tartalmakat a fizikai térrel kombinálják. Az összes tartalmat a PUMA márka értékeinek bevonásával kezelik.

A tesztelési fázisban arra biztatják a vásárlókat, hogy próbálják ki a futballcipőket „akcióban” is, és egy folyamatosan frissített eredményjelzőn láthatják, hogyan teljesítenek, miközben egymással is versenghetnek és megoszthatják a legemlékezetesebb pillanatokat.

„A kutatómunka során ellátogattunk futballpályákra is, hogy testközelből tapasztalhassuk meg, mi mozgatja a szurkolókat, mi fontos számukra, mi a véleményük róla, ha a játékosok bizonyos termékeket viselnek – ez a fogyasztóközeli műhelymunka nagyon fontos része volt a folyamatnak, amelynek tanulságait azután felhasználtuk a kreatív stratégia kialakítása során” – mondta el a digitális élményért felelős igazgató. „Azzal, hogy magukat az embereket állítottuk minden egyes élmény középpontjába – tisztában léve azzal, hogy mennyire más utakat jártak be, mennyire máshogy viselkednek és milyen eltérő az érzelmi állapotuk – létrehoztunk egy olyan élményt, amely egyszerre kereskedelmi és érzelmi alapú. Ez lehetővé teszi a PUMA számára, hogy megfeleljen a már egyszerre több értékesítési csatornában is aktív fogyasztók növekvő igényeinek.”     

Az Ultra Football láncban történő megjelenése után a PUMA azt tervezi, hogy más üzletekkel is együttműködik azért, hogy az új koncepció globális szinten is eljusson a fogyasztókhoz.

10 pop-up üzletet nyit az Amazon

Az internetes kereskedelem óriása, az Amazon 10 pop-up boltot indít azzal a céllal, hogy segítsen kisebb márkáknak is eljutni a vásárlókhoz, fizikai üzletek segítségével.

Az Amazon egy kisvállalkozások számára létrehozott hálózattal, egy fizetési megoldásokra szakosodott céggel és egy biztosítótársasággal működik együtt. A vállalat Nagy-Britanniába számos helyen nyit majd ilyen Clicks and Mortar boltokat.

Az egyéves kísérleti projektben több mint 100 kis online vállalkozás termékei először lesznek elérhetők fizikai boltokban. Független kutatás előzte meg a projekt elindítását azzal kapcsolatban, hogy sikeres lehet-e a vállalkozás, amelyet egyébként be is nyújtanak majd a brit kormánynak, amely felhívást tett közzé arról, hogy új ötleteket keres egy stratégia kidolgozásához.

Egy 1 millió fontos alapot is létrehoztak, amely segítségével több mint 150 teljes állású eladó részesült képzésben azzal a céllal, hogy segítsen a KKV-éknak eredményesebben működni és eladásaikat növelni.

„A kisvállalkozások jelentik az egyik legfontosabb ügyfélkörünket. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy egy olyan átfogó csomagot alakíthattunk ki részükre, amely segítségükre lehet a fizikai boltokban és az online térben egyaránt. Azzal, hogy megadja a feltörekvő brit márkáknak a lehetőséget a fizikai kereskedés megtapasztalásra, valamint hogy finanszírozza teljes állásban dolgozó bolti eladók képzését és segíti a KKV-ékat export értékesítésük növelésében, az Amazon egyértelműen bizonyítja, hogy elkötelezett a kisvállalkozások növekedésének elősegítése mellett – segítő kezet nyújtva nekik abban, hogy hozzájáruljanak a gazdaság növekedéséhez és munkahelyeket teremtsenek Nagy-Britannia-szerte” – mondta el az Amazon ország igazgatója.

A Narvar nevű kiskereskedelmi élményre specializálódott ügynökség szakértője szerint: „Az Amazon betörése a brit offline üzletek világába újabb példája annak, hogy mennyire változik a kereskedelmi piac. Hosszú ideig a szektorban élesen különvált az online és az offline szegmens, míg ma már a vásárlás egy zökkenőmentes folyamat, állandó átjárással az online és az offline csatornák között. A vevő által megtett útnak nincs kezdete vagy vége, ha vásárlásról van szó – valójában rengeteg kapcsolódási pontból áll ez a folyamat. Például ott vannak az online vásárlás utáni szakaszban a rendelés kiszállításának megkezdéséről szóló kereskedői értesítések, ezek remekül használhatók a vevői hűség erősítésére. Most, hogy az Amazon online és offline is kereskedik, számos ponton képes kapcsolódni a fogyasztókhoz, rendkívül kényelmessé téve számukra a vásárlási folyamatot, amiről pontosan tudjuk, hogy manapság milyen fontos a fogyasztóknak.”

A Wanyoo Cafe online játékkoncepciója

A Wanyoo Café internetes játékmárka megnyitotta első európai üzletágát a londoni Charing Cross Roadon.

Az eSports stúdió játékállomásokat, szabadidős tereket és munkavégzésre ideális közösségi irodatereket kínál a látogatóknak. Ez az új kezdeményezés része a szerencsejáték-ipar növekedésére irányuló törekvéseknek az Egyesült Királyságban. A márka újítását egy kínai milliárdos 21 millió fonttal támogatta.

A 495 nm-es telek a londoni Kínai Negyedben található. Magába foglal egy 12 állomásos eSports csatateret, egy nyilvános játékterületet és egy mobiltelefonos játékteret. Hat privát, két játékos számára használható szoba, hat privát, 55 hüvelykes képernyőkkel és Xbox és PS4 konzolokkal ellátott csoportos játékterem található az intézményben. A vendégek kényelmét kanapékkal, íróasztalokkal, társasjátékokkal, valamint kávé- és élelmiszerbárral biztosítják.

A Wanyoo Cafét 1998-ban alapították Shanghaiban, azóta több, mint 1100 ponton vannak jelen világszerte. Az egyesült királyság-beli Wanyoo együttműködést tervez egyetemekkel és eSports társaságokkal, hogy képzéseket, workshopokat és egyéb rendezvényeket tartsanak, amelyek segítik az informálódást és a közösségi életet.

A jövő könyvesboltja

A német Hugendubel könyvesbolt lánc a 2,000m²-es, nemrégiben felújított müncheni üzletében mutatta be adaptív „jövő könyvesboltja” koncepcióját.

A Hugendubel célja szintet lépni a könyvértékesítésben azzal, hogy termékeit egy érzelmi alapú vásárlási élménnyel kombinálja. Ahelyett, hogy műfaj szerint rendeznék el a köteteteket, ahogyan az a könyvesboltokban általában szokás, a könyveket 5 újszerű téma köré felépített világba csoportosítják, amelyek az üzlet 3 emeletén találhatók meg.

A világok a „Merülj el benne”, „Élj és érezd jól magad”, Tanulj, játssz és alkoss”, „Ablak a világra” és „Horizontok” elnevezéseket kapták. A tematikus zónákban mindent megtesznek a vásárlók olvasási igényeinek és hangulatainak kiszolgálására, valamint arra bátorítják őket, hogy böngésszenek, és intuitív módon fedezzenek fel új dolgokat.     

Az ügyvezető igazgató, aki az üzlet kialakításáért felelős, elmondta, hogy „a könyvesbolt inspirációforrássá kell váljon. Egy olyan kedvenc hellyé, ahol mindenkit örömmel látnak, és ami friss impulzusokat kínál.”

Úgy tervezték meg az adaptív boltot, hogy bármikor képes legyen változni, kicsit, mint a festő üres vászna, amelyre újra meg újra bármi felkerülhet. Maga a boltbelső egyszerű és monokróm, és a teljes berendezés négyzet alapú dobozokra épül. Körülbelül 6,000 moduláris doboz készült az üzlet számára, amelyeket különféleképpen lehet elrendezni.

A minimalista stílusú belső kontrasztban áll az újszerű designnal bíró termékkihelyezési rendszerrel, amely 14 szimbólumot használ a különféle témájú világok elkülönítésére, olyan motívumokkal, mint például a libabőr, aktuális események vagy életstílusok, amelyek segítenek a vásárlóknak eligazodni a különféle típusú könyvek között.

Minden emeleten nagy tereket hagytak szabadon olyan események rendezéséhez, mint például felolvasások és dedikálások. Az első emeleten egy nyitott konyhás kávézó üzemel, ami tökéletesen alkalmas szakácskönyv-bemutatókhoz is. A második emeleten található hangszigetelt könyvesbolt meghitt nyugalmat kínál azoknak a vásárlóknak, akik olvasni szeretnének egy jót.

A jövő gyógyszertára

A Well Pharmacy kifejlesztette a jövő gyógyszertárának koncepcióját, amelynek célja, hogy jobban megfeleljen az ügyfelek igényeinek.

A formátumot az Egyesület Királyság területén már 780 helyszínen működő Northenden csoport egyik telephelyén próbálták ki, amely manchesteri székhelyük közelében található.

A funkciókat egy új alaprajz alapján úgy rendezték el, hogy egyszerűbb ügyfélélményt nyújtsanak a korábbi elrendezéssel szemben, amely a termékekre és a szolgáltatásokra összpontosított. A korábban előtérbe tolt kommunikációs anyagok háttérbe szorultak, és az árukiadó pult – amely a legnépszerűbb terület – a bolt elejére került. Ezzel a lépéssel arra törekszenek, hogy a boltban is láthatóvá tegyék a háttérben zajló folyamatokat.

Újfajta munkaállomásokat terveztek a gyógyszerkiadással foglalkozók számára, amelyek használatával hatékonyabban tudják elvégezni alapfeladataikat. Az új munkaállomások elhelyezkedése optimálisabb, és mindegyiket az adott tevékenységre optimalizálták.

Az üzlethelyiségben egy konzultációs tér, vényköteles gyűjtőhely és egy 24 órán át üzemelő külső árukiadó automata is helyet kapott. Számos modern, funkcionális és texturált anyagot használtak a gyógyszertár kialakításakor. Ezek az anyagok akusztikus előnyöket biztosítanak egy újonnan létrehozott aláíró térnek, amelybe az ügyfelek egymás után mehetnek be. Az üzlet színpalettája fehér fa, zöld árnyalatokkal, a sorszámkijelző rendszerhez pedig sötétkék fát használtak.

A világítás a bolt különböző területei közötti finoman eltér, ezzel kiemelve az ügyfélterületeket. A bolt elülső részét meleg fénnyel világították meg, a gyógyszertári kiadó pult körüli területet pedig hűvösebbel.

„A Well Pharmacy üzleti és vásárlói igényeinek megértése révén stratégiai úton új ügyfélkapcsolatot fejlesztettünk a hatékonyság növelése és a várakozási idő csökkentése érdekében. Remélhetőleg új irányba vittük ezzel az üzletet és az ágazatot.” – mondja Tom Philipson társalapító.

Peer-to-peer vásárlást kínál a Storr

Egy új online piactér bárki számára lehetővé teszi, hogy online boltot nyisson az okostelefonjáról, és új, márkás termékeket adjon el barátainak vagy követőinek. Az ötlet alapja a P2P, azaz peer-to-peer rendszer, amelynek lényege, hogy a kereskedelmi hálózat végpontjai közvetlenül egymással kommunikálnak, központi csomópont nélkül.

A Storr a sportruházattól az elegáns viseletig kínálja több mint 150 márka termékeit, többek között az Adidas, a Re/Done Denim és a Jonathan Simkhai ruházati cikkeit, és azt tervezi, hogy több ezer márkával bővíti kínálatát. Maguk a márkák intézik a szállítást és az esetleges visszaküldést, míg az eladó 15-25%-os jutalékot kap minden egyes értékesített darab után. Az eladás történhet Apple vagy Android eszközről, az interneten vagy közvetlen az Instagramról, a Twitterről és a Facebookról.

„A Storr felgyorsítja az átalakulás folyamatát a központosított, csatornaalapú kereskedelemtől a decentralizált, fogyasztóközpontú kereskedelem felé” – mondta el Eric Senn, a Storr alapítója és ügyvezető igazgatója.

„Ahogy a személyes márka jelentősége növekszik, mivel jobban tudnak kapcsolódni hozzá az emberek és jobban is bíznak benne, a Storr jelenti a következő lépést az e-kereskedelem logikai láncában.”