Újdonság: Walmart kiskereskedelmi hálózat az egészségügyben

A Walmart az elmúlt években fokozatosan növelte jelenlétét az egészségügyi szektorban. A folyamatos növekedést elsősorban az alapellátást nyújtó klinikai tevékenységek kiterjesztésének és az új biztosítói ágazat bevezetésének köszönheti. Az eredetileg fogyasztási cikkek értékesítésére szakosodott óriásvállalat kiváló példát szolgáltat arra, hogy egy kiskereskedelmi hálózat milyen egyéb irányokba és a korábbi tevékenységéhez képest teljesen új szegmensekbe képes betörni, amennyiben felismeri az igényeket és meglovagolja a lehetőségeket.

 

A kiskereskedelmi piaci pozíció kiaknázása

Cikkünkben 9 mutatószám felsorolásán keresztül érzékeltetjük, hogy milyen jelentős szereplővé vált a Walmart az egészségügyben, és milyen további tervei vannak a jövőbeli növekedés érdekében.

A Walmart 20 önálló egészségügyi központot nyitott az elmúlt években, és legalább további 15 centrum nyitását tervezi az idei évben. Az egészségügyi központok alapellátást, sürgősségi ellátást, laboratóriumi vizsgálatokat, tanácsadást és egyéb szolgáltatásokat kínálnak.

Az igazgatóság 2018-ban hagyta jóvá azt a tervet, miszerint 2029-ig összesen 4.000 klinika létesítését tervezik. Az Insider magazin februári jelentése szerint ugyanakkor fennáll a veszélye, hogy módosítani fogják ezt a tervet, és a kiskereskedelmi óriásvállalat mégiscsak visszavonja a klinikai stratégiáját.

A divatos aduász, avagy a társadalmi felelősségvállalás is megjelenik

A Walmart úgy véli, hogy az önálló klinikáinak kibővítése segít abban, hogy egyre több amerikai állampolgár jusson megfizethető, minőségi egészségügyi ellátáshoz, hiszen az amerikaiak 90 százaléka valamely Walmart áruház 10 mérföldes körzetében él. A profit szempontok tehát ezen a ponton a társadalmi felelősségvállalással is összefonódnak.

2020-ban a Walmart a koronavírus elleni küzdelemben is felvette a kesztyűt és ringbe szállt: 600 COVID-19 tesztállomást hozott létre. Ezt követően idén januárban megerősítette azt a tervét, hogy 11 államban és Puerto Ricóban a vírus további terjedését megakadályozó COVID-19 vakcinákat is kínáljon.

A Walmart korábbi egészségügyi és wellness igazgatója, Sean Slovenski szerint a Walmart egészségügyi modellje mintegy 40 százalékkal csökkenti az egészségügyi szolgáltatások nyújtásának költségeit a betegek számára.

Együttműködés az új szegmens nagy múltú szereplőivel

A Walmart piaci jelentőségét mutatja, hogy sikerült partneri kapcsolatot kialakítania az egészségügyi szektor kultikus résztvevőivel. Minden bizonnyal ezek a vállalatok is felismerték a Walmart terjeszkedésében rejlő lehetőséget, vagy legalábbis nem akartak kimaradni az ebben rejlő potenciálból.

Tavaly októberben a Walmart az egészségbiztosítási terveinek első lépései kapcsán együttműködésbe lépett a privát egészségbiztosítási szolgáltatást nyújtó Clover Health biztosítóval. A cél az, hogy első körben Georgia állam 8 megyéjében mintegy 500.000 ember számára elérhetővé váljon ez a szolgáltatás.

A Walmart biztosítási ága, a Walmart Insurance Services a 2020-as egészségbiztosítási beiratkozási időszakban 8 kifizető hellyel alakított ki együttműködést a Medicare-termékek értékesítése céljából. A termékeket kínáló biztosítók között olyan neves intézmények szerepeltek, mint a Humana, a UnitedHealthcare, vagy az Anthem Blue Cross Blue Shield.

Digitális közösségi program növeli a vásárlói élményt a Burberry új üzletében

A Burberry luxus kiskereskedelmi márka megnyitotta első közösségi boltját a kínai Sencsenben található technológiai központban. Az üzlet koncepciója a fizikai és a közösségi világot ötvözi egy digitális élmény formájában. Tegyünk egy képzeletbeli látogatást a boltba, és tekintsük meg együtt a merchandising megoldásokat!

Eladáshelyi interakcióra ösztönző digitális vásárlói program

Az egyedi mini program célja a luxus vásárlók inspirálása és szórakoztatása, méghozzá úgy, hogy új és izgalmas módon léphetnek kapcsolatba a Burberry márkával és termékeivel – személyesen vagy akár a közösségi média felületein. A WeChat-en elérhető fejlesztés exkluzív tartalmakon és személyre szabott élményeken keresztül kelti életre a márkát, fizikai valójában és a virtuális térben egyaránt.

A vásárlók az új program segítségével olyan funkciókhoz férhetnek hozzá, mint a termékinformációk, a személyre szabott ügyfélszolgálat, valamint az asztalfoglalás és események szervezése az üzletben található Thomas’s Café kávézóban és közösségi térben. A programban egy-egy játékos állat karakterébe bújhatnak, amelyek további személyiségjegyekkel és ruhatárral fejleszthetők. Az interakciók során továbbá Burberry valutát szerezhetnek, amivel exkluzív tartalmakhoz és személyre szabott élményekhez kapnak jogosultságot, de a jutalmak a kávézó kínálatára is kiterjednek.

Felfedezésre csábító üzlet design

Az új üzlet számos különleges, egyedi megoldásokkal tarkított teret kínál a vásárlók számára, amelyek mindegyike saját koncepcióval rendelkezik. Az 5800 négyzetméteres üzlet tervezése során a legkülönfélébb anyagokat és textúrákat használták fel, előtérbe helyezve a tükrös és magas fényű felületeket. A színek tekintetében a bézs, a pisztácia, a rózsaszín és a kék dominál. A boltban megjelenik a Thomas Burberryre utaló TB monogram, valamint a fali nyomatokon a jellegzetes őz-mintázat is.

Az interaktív funkciók attól a pillanattól kezdve jelen vannak a merchandising megoldásokban, amint a vásárló belép a boltba. Egy üvegkalitkába helyezett élő szobor fogadja a látogatókat, amelyet a Burberry 2020-as őszi/téli kollekcióját bemutató show tükrös kifutójának emléke ihletett. A kalitka a néző alakját tükrözi vissza, és reagál a test mozgására: ez olyan különleges élményt nyújt, amit szívesen megörökítenek és megosztanak a vásárlók a barátaikkal.

Közösségi terek növelik a bolti élményt

Az áruházi élményt a divatházat alapító Thomas Burberry-ről elnevezett Thomas’s Café teszi teljessé, amely kapcsolódási lehetőséget biztosít a Burberry közössége számára. A kávézót a bézs magasfényű tónusai és a csillogó üvegfelületek uralják. A természetesség és a márkát fémjelző Burberry Állatok Királysága nemcsak a fali nyomatokon jelenik meg erőteljesen, hanem a kávézó egyedi készítésű exkluzív étkészletén is.

Igazi közösségi térként szolgálhat a legkülönfélébb tevékenységek számára, ide értve a beszélgetéseket, workshopokat, kiállításokat, vagy akár előadásokat is, amelyekre a mini programon keresztül lehet előzetesen helyet foglalni. Az étlap kínálata pedig aszerint változik, ahogyan a vásárlók a mini programot használják: a közösségi valuta fejlődésével újabb tételek válnak elérhetővé az étlapon.

Digitális megoldások a kiskereskedelem szolgálatában

Az áruházban a termékcímkék QR-kódokat tartalmaznak, amelyek beolvasásával további részletek jelennek meg a termékről, valamint az adott modell történetéről, ami tovább növeli a bolti élményt.

Egyedi merchandising megoldások a Rolling Stones londoni zászlóshajó üzletében

A bolti értékesítés lehetőségének megteremtése és a káprázatosan kreatív merchandising megoldásoknak köszönhetően egy világszinten egyedi rajongói célpont létrehozása volt a célja annak, hogy a Rolling Stones tavaly szeptemberben zászlóshajó üzletet nyitott Londonban. A Sohó negyedben található Carnaby street-en megnyílt RS No.9 Carnaby névre keresztelt bolt a legendás zenekar első zászlóshajó üzlete.

A bolt belső koncepciójának lényege: ikonikus motívumok, amíg a szem ellát

A vagány design-nal rendelkező új üzlethelyiség felsorakoztatja a méltán híres rockzenekar ikonikus motívumait és klasszikus stílusjegyeit. Egyértelműen a Rolling Stones márkajelének domináns színei – a vörös és a fekete – köszön vissza a bolt belső kialakításában. Tudod, az a bizonyos kinyújtott nyelv! A pimasz logó messziről is jól láthatóan virít az üzlet kirakatában: a meghökkentően hatalmas vörös fémszobor megállásra késztet minden járókelőt, aki a bolt előtt elhalad.

Természetesen a zenei slágerek sem maradhattak ki az üzlet berendezésének kialakításakor. A bolt üveghatású padlózatán a zenekar számos slágerének dalszövege megjelenik, amit a betérő rajongók lelkesen olvasnak és dúdolgatnak a sorok és polcok között cikázva. A kirakat másik felét pedig egy vörös hanghullámot ábrázoló installáció díszíti, amely a Rolling Stones 1966-os – több, mint 50 (!) éves slágerét – vizualizálja az utcafront felé: a Paint It Black című dal első akkordjait idézi fel. A világon elsőként fordul elő ez a design megoldás.

Új üzlet – új márkanév

A Rolling Stones nevét talán tényleg mindenki ismeri a világon. Ezt az elnevezést nem kell bemutatni senkinek, hiszen messzi földekről ide csalogatja a látogatókat. Az új üzletben értékesített – elsősorban ruházati – termékek azonban új divatmárka elnevezést kaptak. A zászlóshajó üzlet megnyitásával és az RS No.9 Carnaby márkanév bevezetésével egy új exkluzív divatmárka és ezáltal a Stones család legújabb tagja született meg.

Az RS No.9 Carnaby exkluzív kollekcióinak kialakításába több világhírű divattervezőt is bevontak, valamint a zenekar tagjai is együttműködtek a nevüket fémjelző új divatmárkára jellemző stílusjegyeinek meghatározásában. A kollekciók kialakításának célja az volt, hogy a polcokon a rajongók minden generációja megtalálja a hozzá illő modelleket. A ruházati termékekben és kiegészítőkben is visszaköszön a Rolling Stones hivatalos vörös színe, amit konkrétan megjelöltek a Pantone színskálában, és máris elneveztek „Stones Red” színnek. Na ez a vagány, nem igaz?

A bolt jól célzott koncepciója és egyedi design-ja lényegesen megnöveli az értékesítést

Az üzlethelyiség zászlóshajó koncepciója hidat képez az ikonikus rockzenekar rajongói és az új divatmárka ismertségének felfuttatása között. Ebben a környezetben, ahol az imádott zenekar klasszikus motívumai és zenéje járja át a bolt minden szegletét, a rajongó vásárlók nem „csupán” egy Rolling Stones ereklyével szeretnének gazdagodni, hanem természetesen egy RS No.9 Carnaby felső vagy pulcsi büszke tulajdonosaként szeretnének távozni. Itt aztán tényleg addig válogathatnak, amíg nincs minden igényük tökéletesen kielégítve, vagyis: „I can’t get no satisfaction”.

Trade marketing szemmel a Godiva dubaji zászlóshajó üzletéről

Luxus csokoládéboltot nyitott a Godiva Chocolatier Dubajban. A prémium in-store kialakítás egy luxus belsőépítészettel foglalkozó cégnek köszönhető, ami tetten érhető az aprólékos figyelemmel megtervezett térkialakításon, valamint a világmárkához méltó vizuális élményen.

A Godiva új üzletének példáján keresztül körüljárjuk, hogyan közvetítik a zászlóshajó üzletek a márkaértéket a trade marketing eszközökkel, milyen in-store megoldásokkal segítik a fogyasztói élmény megvalósulását, és milyen polckép kialakítással növelik a márkahűséget.

Milyen szerepet játszanak a zászlóshajó üzletek egy világmárka életében?

A nagy márkák értékesítési csatornájának kiválasztása során kritikus jelentőséggel bírnak a zászlóshajó üzletek. Nem csupán az értékesítési volumen szempontjából fontos a helyszínük és berendezésük gondos kialakítása, hanem reprezentatív funkciója is van. A boltbelső design megoldásai tükrözik a márkapozícionálást, a márkaértékeket és a cég szellemiségét.

Megszokhattuk, hogy a zászlóshajó márkaboltok exkluzív design-t és innovatív in-store ötleteket képviselnek, amelyek a márka értékeinek és üzenetének közvetítésére hivatottak a fogyasztók felé, növelve a márkaismertséget és a márkahűséget. Ezen üzletek célja, hogy fogyasztói élményeket és emlékeket teremtsenek, és a személyes bevonódással segítsék a fogyasztók kötődését a márkához.

Márkaelemek megjelenése az üzletbelső kialakításában

A Godiva Chocolatier új dubaji üzletének gerincét adó vízszintes és függőleges rendezettség a hamarosan 100. évfordulóját ünneplő cég hagyományos értékeire utal. A látványpult és kassza feletti álmennyezet kerek formái ugyanakkor barátságossá teszik a boltot, és segítik a vásárlót az orientációban.

Az exkluzív üzlet egyedi látványát a bolt hátsó falán elhelyezkedő káprázatos installáció biztosítja, amely a világmárkát fémjelző hatalmas Lady Godiva logót jeleníti meg. A pegazuson vágtató szirén luxus kivitelét a csillogó aranyszínű bevonat adja. Ezen kívül a csokoládé textúráját imitáló függőleges felületek gondoskodnak a képzeletbeli íz-élményről, fokozva a fogyasztói bevonódás és az exkluzivitás találkozását.

Az in-store színek hatása a fogyasztói élményre

A belső tér színválasztásakor nemcsak a márkát fémjelző színeket kell alapul vennünk – bár kétségkívül döntő szerepet játszanak –, hanem érdemes tisztában lennünk a színek pszichológiájával is, ugyanis a különböző színek eltérően hatnak a vásárlók lelkére.

A Godiva a látványterv megalkotásakor erőteljesen két szín – fehér és arany – különböző árnyalataira támaszkodott, és a design-koncepció színvilágába a csokoládék, csokis dobozok és egyéb csomagolások visznek változatosságot.

  • A fehér szín a tisztaságot és tiszteletet reprezentálja, egyszerűséget és békét kölcsönöz a belső térnek. Semleges hatása van, ugyanakkor érzelmi síkon könnyedséget és reményt tükröz.
  • Az arany szín a bőség és bölcsesség jelképe. Azt a tudást és testi-lelki gazdagságot szimbolizálja, amit csak nagy nehézségek árán lehet megszerezni. Ilyen szempontból elmélyült önismeretre és jó ítélőkészségre utal, ami növeli az (ön)bizalmat.

A szortiment és polckép ideális kialakítása

A zászlóshajónak kinevezett üzletekbe általában a márkák legmagasabban pozícionált termék szortimentje kerül, így a bolt exkluzív berendezése és a polckép kialakítása tökéletes szinergiát alkot a prémium termékválasztékkal. Színes és arany csomagolású dobozok váltják egymást a polcokon és állványokon, tehát az elsődleges és másodlagos termékkihelyezés során gondosan ügyeltek a termékpaletta összeállításának ideális egyensúlyára. A pénztár és látványpult közelében pedig az egyedi bon-bon kínálat kapott kiemelt kihelyezési lehetőséget.

A sikeres márkaépítésnek és vonzó termékkihelyezésnek köszönhetően feketén-fehéren kijelenthetjük a színarany igazságot, miszerint ebben a boltban bárki szívesen lenne titkos vásárló. Ugye?

Modern polckép az érzelmi alapú vásárlói élményért

Míg néhány évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy egy könyvvel a kezünkben leheveredjünk a bolt közepén olvasgatni, az új in-store koncepció kialakításával most kifejezetten ezt a célt valósította meg a német Hugendubel könyvesbolt lánc.

Újszerű megközelítés a merchandisingban

A „jövő könyvesboltja” névre keresztelt adaptív koncepciót a cég a müncheni, nemrég felújított üzletében alakította ki. Célja, hogy az érzelmi alapú vásárlói élménynek köszönhetően nagymértékben növekedjen a könyvek értékesítése. Az új koncepció bevezetéséért felelős ügyvezető igazgató szerint „a könyvesbolt feladata inspirációt adni: a vásárlók kedvenc könyvesboltjává válni, ahova mindig örömmel térnek be és friss impulzusokkal gazdagodnak”.

Tematikus termékkihelyezés

A 2000 m²-es áruház 3 emeletén a szokásos műfaji elrendezés helyett ezúttal 5 modern téma köré csoportosították a könyvek kihelyezésének tematikáját. Az 5 téma 5 különböző világot testesít meg, amelyeknek különböző fantázianeveket adtak:

  • „Merülj el benne”,
  • „Élj és érezd jól magad”,
  • „Tanulj, játssz és alkoss”,
  • „Ablak a világra”, valamint
  • „Horizontok”.

A különböző tematikájú világok elkülönítését 14 motívum teszi lehetővé, amelyek a vásárlókat segítik abban, hogy eligazodjanak az eltérő típusú könyvek között. Ezek a szimbólumok helyezik kontrasztba a minimalista stílusú belső kialakítást és a könyvek kihelyezésének új megközelítésű koncepcióját. A zónákon belül arra biztatják a vásárlókat, hogy bátran böngésszenek a könyvek között, és engedjék meg maguknak, hogy intuitív módon új dolgokat fedezhessenek fel.

Addicionális vásárlói élmények kiaknázása

Bízva abban, hogy ez az elképzelés nagymértékben növeli majd a könyvek értékesítésének szintjét, az új elrendezés a vásárlók olvasási igényeinek kielégítését és az olvasók különböző hangulatának kiszolgálását helyezi fókuszba. Ennek érdekében az első emeleten kialakítottak egy kávézót nyitott konyhával, ami gasztronómiai témájú könyvek bemutatóját is lehetővé teszi. A második emeleten pedig egy hangszigetelt szoba várja azokat a vásárlókat, akik meghitt, nyugodt körülmények között szeretnének elmélyedni egy-egy olvasmányban.

Mindemellett bármelyik emelet rendelkezik olyan nagyobb, rugalmasan alakítható szabad térrel, ami tökéletesen felhasználható különböző eseményekhez, például dedikálással egybekötött könyvbemutatókhoz, vagy felolvasó estekhez.

Rugalmasság covid idején: a fennmaradás titka

Az adaptív koncepciónak köszönhetően a könyvesbolt bármikor átalakítható vagy változtatható. A belső design és a négyzet alapú dobozokra épülő berendezés egyszerű, minimalista és monokróm. Mintegy 6000 modulárisan alakítható dobozt lehet az üzletben rugalmasan elrendezni és a célnak megfelelően felhasználni.

Bár a jelenlegi, a cégek számára világszinten kihívásokat jelentő járványhelyzetben az újonnan átalakított könyvesbolt is minden bizonnyal zárva tart, az nem kétséges, hogy ezzel a rugalmas és újszerű gondolatokra nyitott koncepcióval a Hugendubelnek sikerül fennmaradnia. A könyveknek oly sok kihívást sikerült már leküzdeniük az elmúlt évszázadokban: gondoljunk csak az egyre nagyobb teret hódító rádió, tévé vagy az internet világára. A könyv és az olvasás mindezek mellett is fennmaradt. A „jövő könyvesboltjának” köszönhetően a túlélés ismét borítékolható!

Innováció 2021: 6 fejlesztési ötlet

Az előző nehéz év után minden vállalkozásnak jól jön egy kis ötletbörze, mivel tudja szolgáltatását, a kínált vásárlói élményét, kampányát vonzóbbá tenni. Az alábbi trendekből inspirálódhatsz, hogy új lendületet vehess 2021-re és akár a további évekre. Bátorságra fel!

  1. Kalibráld újra a fogyasztókra gyakorolt hatásodat!

A Microsoft a Teams felhasználóinak jó közérzete érdekében ráment a munka-magánélet egyensúly kialakítására. Az új „virtuális ingázás” funkcióval mentális sarokpontokat lehet létrehozni a home office munkához. A Headspace meditációs alkalmazással összefogva pedig a Teams érzelmi állapot feltüntetését is bevezette, sugallva, hogy új időket élünk, az emberek tudatos jelenléte, mentális és érzelmi állapota nagyon is számít, és a kedélyállapotjavító szolgáltatások fontosak.

  1. Profitálj az 55 feletti munkavállalókból!

Egy kreatív ügynökség, a Thinkerbell 8-hetes gyakornoki programot hirdetett kizárólag 55 év felettieknek, hogy egyre tovább produktívak maradhassanak a munkaerő-piacon. A Thinkerbell felismerte, hogy a kreatív ipar munkavállalóinak csak 5%-a idősebb 50 évesnél, pedig sok kihasználatlan tapasztalat és tudás fekszik bennük.

  1. Vedd fel a növényi alapú forradalom fonalának végét!

A vegán tojáshelyettesítőt is kifejlesztő Eat Just élelmiszervállalat Sanghajban pop-up gasztro pontot nyitott, ahol csak növényi alapú ételeket árusít. A vásárlók top kategóriás séfek főzőtanfolyamain ismerkedhetnek meg az innovatív, etikusabb alapanyagokkal. A növényi termékek forradalma elindult, és nemzetközi szinten növekszik, elérve az élelmiszeriparon kívül a divat, a szépségápolás, a csomagolástechnika iparát is.

  1. Alakítsd értékké a hulladékot, lépj be általa új piacokra!

Elképesztő, hogy egy designer és egy fenntartható harisnyamárka együttműködéséből 350 pár használt harisnyából asztalok készülhetnek. Ez is mutatja, hogy ma már semmi sem lehetetlen. De a Svéd Harisnya Újrahasznosító Klub használt harisnyákból sütőolaj-gyűjtő tartályt is készíttetett már. Bármi újrahasznosítható, újrafelhasználható, és az ilyen termékek iránti kereslet egyre nő.

  1. Válts fenntarthatóra!

Egyes fenntartható és etikus kereskedelemre összpontosító márkák már vitorlás hajóval szállítják terményeiket, pl. kávét, csokoládét, hogy kevésbé legyen környezetterhelő. Az út ugyan lassabb, de megéri. A 3-hónapig tartó tengeri út szénlábnyoma szinte 0. Nem kell minden márkában rögtön a kikötőkbe rohannia, de minden folyamat fenntarthatóbbá tehető bármelyik iparágban.

  1. Tedd elérhetővé termékeidet fogyatékkal élők számára is!

A brit vakok intézete felismerte, hogy a vak hölgyek nem élhetik meg ugyanazt a diszkréciót a terhestesztek elvégzésénél, mint a látók, ezért elkészítette a világ első terhességi teszt prototípusát, amelyről tapintással a látássérültek is le tudják olvasni az eredményt. A terhességet egy kidudorodás jelzi. Így ők is megélhetik azt a diszkrét pillanatot, mások jelenléte nélkül, amit mindenki más.

Fenntartható jövő a Nordstrom áruházban

A Nordstrom Egyesült Államokbeli áruháza elindította See You Tomorrow nevű programját. A kezdeményezés kommunikációjában azt szorgalmazzák, hogy ha különleges darabokat vásárolsz és kímélettel használod őket, akkor a jövőt is ezekre a ruhákra lehet alapozni. Az ötlet lényege, hogy az üzletbe visszavihetőek a hibás, de akár a hibátlan, már megunt ruhák is. Ezeket újra értékesítik, egy fenntarthatóbb jövőt létrehozva.

A programhoz olyan neves márkák csatlakoztak, mint a Burberry, az Isabel Marant és a Thom Browne.

Gyors orosz körkép – merchandising

Érdemes mindig körülnézni a világban, más országok üzletei, márkái milyen térelrendezéssel, milyen merchandising eszközökkel marketingelik portékáikat. A legtöbb hírt, új trendet a távol keletről, Amerikából vagy Nyugat–Európából szoktuk hozni, de most lássuk, milyen ötleteket lehet meríteni Oroszországból.  

  • A moszkvai L`ETOILE 1260 nm területű drogériája igazi vásárlási élményközpontként nyílt meg. A boltba a nőket csalogató polcokon kívül a férfi vásárlókat megcélzó részleget is terveztek, amelyben egy nem mindennapi borbélyüzlet is működik, és temérdek mennyiségű férfi kozmetikum közül válogathatnak a betérők.                                                     

  • A szentpétervári AZBUKA VKUSA neve magyarra fordítva körülbelül Íz ABC-t jelentene. Nevéhez hűen rengeteg, 20 ezer árucikk szerepel a kínálatban, s mindezt 1600 nm területen helyezték el. Az áruház egy látványos ételsarkot is működtet, ahol a nagyvilág gasztronómiai irányzatait mutatja be. A helyben meg is vásárolható alapanyagokból profi szakácsok készítenek a vevők szeme láttára ízletes ételeket, amelyeket a nézelődők meg is kóstolhatnak. Az olasz sarokban tésztaételek és pizzák, egy másik részlegen japán és ázsiai fogások készülnek, de jelen van a palacsinta és a töpörtyű is. A fogyasztói élmény, amely nyilvánvalóan az alapanyagok eladását hivatott növelni, egy friss bárral kiegészült kávézóban csúcsosodik ki.                                                                                                                           

    Krasnodar városból a Magnit Superstore „Csokoládégyár” 6000 négyzetméteres boltját mutatjuk be. A bolt kialakítása egy csokigyárat jelenít meg. 25.000 árucikket foglal magába, és a beszállító partnerek egyedülálló zónákat és modern digitális technológiákat vetettek be. Ne tévesszen meg senkit a csokigyár elnevezés, természetesen itt is van ital, kávé, cukrászati részleg, de még gyerekjátékokat és kisállat-kiegészítőket árusító osztály is.          

Kínában nyitott új boltkoncepciót a Nike

Ahogy a Nike mondja, a sport pulzusára kívánnak reagálni azzal a koncepció áruházzal, amelyet 2020. év végén nyitottak a kínai Guangzhou-ban. A sportmárka személyre szabott vásárlási élményt nyújt, 3 fő vonal mentén.

Egyrészt a közönségét összekapcsolja egymással, másrészt a Nike saját közösségével, harmadrészt, és talán ez a legfontosabb, különböző sportágakkal is. Az áruházba betérve az alábbi újításokkal találkozhatunk:

  • Nike Experiences – játszóteret alakít ki a Nike közönsége számára, digitálisan felturbózva. Az applikáció rendszeresen emlékezteti a guangzhouiakat a sportolási lehetőségekre, sportprogramokra. Ezzel kívánja megmozgatni őket, miközben összekapcsolja bennük a testmozgást a Nike márkával. A Nike Experiences tagjai a Nike boltokban megtartott workshopokra, eseményekre is meghívót kapnak, amelyeken híres, a márka által szponzorált helyi sportemberek is feltűnnek vendégként vagy házigazda–szerepben.

  • Nike By You „Tedd Egyedivé Bár” – az új boltban a Nike-tagok személyre szabhatják a termékeket, a város sportéletére utaló dizájnelemekkel. Pl. a város profi csapatainak mezei vagy hétköznapi pólók és táskák. A helyi sportolók leginkább a futás, a labdarúgás és a kosárlabdázás témaköre köré csoportosultak.

  • Nike Running Club – Nagyon sok a hobbi futó is, akik a Nike Running Club alkalmazásban gyűjtik a lefutott kilométereiket. Az előző évben 3,2 millió km került regisztrálásra Guangzhou lakosaitól.

  • Az új Nike üzlet közelében, mindössze 10 perc sétára található a Tianhe Sportközpont. A Nike-tagok ott szakértők és mesteredzők programjaihoz csatlakozhatnak.

  • Nike Fit – Kínában először a guangzhoui Nike üzlet vásárlói élhettek a sportcipő felpróbálását élménnyé varázsló technológiával. A vevők lábát egy bolti eladó beszkenneli, a kép alapján pedig a technológia kiválasztja a hozzá legjobban illő sportcipőt. A stílus részletkérdés. Az eredmény és a méretek elmenthetők egy távolról is elérhető profilba, így a későbbi online vásárlást is megkönnyítik.

Mikulás koronavírus idején

Tekintsünk még vissza egy pillanatra a tavalyi évre, hiszen a december, mint a kereskedelem legforgalmasabb, legtöbb fogyasztót megmozgató időszaka, nem mindennapi kihívás elé állította a bevásárlóközpontokat. A koronavírus miatt minden, amire addigi fogyasztói élményeiket alapozták, átgondolást igényelt, hogy csökkentsék a tömeget és az emberek közötti fizikai távolságot.

Fejtörést okozhatott a nagyáruházak már hagyománnyá vált karácsonyi és Mikulás-fotózása is, de a képek arról tanúskodnak, hogy az emberi kreativitás nem ismer határokat. Plexivel, szinteltolással a fizikai távolság is tartható és a kedves fotókról és élményekről sem kellett lemaradni… bár nyilván 2020-ban semmi sem volt olyan, mint korábban.

A fotózásokra a sorbanállás és a tömeg elkerülése érdekében előre, online lehetett regisztrálni, fizetni illetve a fotókat átvenni pedig szintén online, kontaktusmentesen volt lehetőségük az érdeklődőknek.