Míg néhány évtizeddel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy egy könyvvel a kezünkben leheveredjünk a bolt közepén olvasgatni, az új in-store koncepció kialakításával most kifejezetten ezt a célt valósította meg a német Hugendubel könyvesbolt lánc.

Újszerű megközelítés a merchandisingban

A „jövő könyvesboltja” névre keresztelt adaptív koncepciót a cég a müncheni, nemrég felújított üzletében alakította ki. Célja, hogy az érzelmi alapú vásárlói élménynek köszönhetően nagymértékben növekedjen a könyvek értékesítése. Az új koncepció bevezetéséért felelős ügyvezető igazgató szerint „a könyvesbolt feladata inspirációt adni: a vásárlók kedvenc könyvesboltjává válni, ahova mindig örömmel térnek be és friss impulzusokkal gazdagodnak”.

Tematikus termékkihelyezés

A 2000 m²-es áruház 3 emeletén a szokásos műfaji elrendezés helyett ezúttal 5 modern téma köré csoportosították a könyvek kihelyezésének tematikáját. Az 5 téma 5 különböző világot testesít meg, amelyeknek különböző fantázianeveket adtak:

  • „Merülj el benne”,
  • „Élj és érezd jól magad”,
  • „Tanulj, játssz és alkoss”,
  • „Ablak a világra”, valamint
  • „Horizontok”.

A különböző tematikájú világok elkülönítését 14 motívum teszi lehetővé, amelyek a vásárlókat segítik abban, hogy eligazodjanak az eltérő típusú könyvek között. Ezek a szimbólumok helyezik kontrasztba a minimalista stílusú belső kialakítást és a könyvek kihelyezésének új megközelítésű koncepcióját. A zónákon belül arra biztatják a vásárlókat, hogy bátran böngésszenek a könyvek között, és engedjék meg maguknak, hogy intuitív módon új dolgokat fedezhessenek fel.

Addicionális vásárlói élmények kiaknázása

Bízva abban, hogy ez az elképzelés nagymértékben növeli majd a könyvek értékesítésének szintjét, az új elrendezés a vásárlók olvasási igényeinek kielégítését és az olvasók különböző hangulatának kiszolgálását helyezi fókuszba. Ennek érdekében az első emeleten kialakítottak egy kávézót nyitott konyhával, ami gasztronómiai témájú könyvek bemutatóját is lehetővé teszi. A második emeleten pedig egy hangszigetelt szoba várja azokat a vásárlókat, akik meghitt, nyugodt körülmények között szeretnének elmélyedni egy-egy olvasmányban.

Mindemellett bármelyik emelet rendelkezik olyan nagyobb, rugalmasan alakítható szabad térrel, ami tökéletesen felhasználható különböző eseményekhez, például dedikálással egybekötött könyvbemutatókhoz, vagy felolvasó estekhez.

Rugalmasság covid idején: a fennmaradás titka

Az adaptív koncepciónak köszönhetően a könyvesbolt bármikor átalakítható vagy változtatható. A belső design és a négyzet alapú dobozokra épülő berendezés egyszerű, minimalista és monokróm. Mintegy 6000 modulárisan alakítható dobozt lehet az üzletben rugalmasan elrendezni és a célnak megfelelően felhasználni.

Bár a jelenlegi, a cégek számára világszinten kihívásokat jelentő járványhelyzetben az újonnan átalakított könyvesbolt is minden bizonnyal zárva tart, az nem kétséges, hogy ezzel a rugalmas és újszerű gondolatokra nyitott koncepcióval a Hugendubelnek sikerül fennmaradnia. A könyveknek oly sok kihívást sikerült már leküzdeniük az elmúlt évszázadokban: gondoljunk csak az egyre nagyobb teret hódító rádió, tévé vagy az internet világára. A könyv és az olvasás mindezek mellett is fennmaradt. A „jövő könyvesboltjának” köszönhetően a túlélés ismét borítékolható!

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>