Luxus csokoládéboltot nyitott a Godiva Chocolatier Dubajban. A prémium in-store kialakítás egy luxus belsőépítészettel foglalkozó cégnek köszönhető, ami tetten érhető az aprólékos figyelemmel megtervezett térkialakításon, valamint a világmárkához méltó vizuális élményen.

A Godiva új üzletének példáján keresztül körüljárjuk, hogyan közvetítik a zászlóshajó üzletek a márkaértéket a trade marketing eszközökkel, milyen in-store megoldásokkal segítik a fogyasztói élmény megvalósulását, és milyen polckép kialakítással növelik a márkahűséget.

Milyen szerepet játszanak a zászlóshajó üzletek egy világmárka életében?

A nagy márkák értékesítési csatornájának kiválasztása során kritikus jelentőséggel bírnak a zászlóshajó üzletek. Nem csupán az értékesítési volumen szempontjából fontos a helyszínük és berendezésük gondos kialakítása, hanem reprezentatív funkciója is van. A boltbelső design megoldásai tükrözik a márkapozícionálást, a márkaértékeket és a cég szellemiségét.

Megszokhattuk, hogy a zászlóshajó márkaboltok exkluzív design-t és innovatív in-store ötleteket képviselnek, amelyek a márka értékeinek és üzenetének közvetítésére hivatottak a fogyasztók felé, növelve a márkaismertséget és a márkahűséget. Ezen üzletek célja, hogy fogyasztói élményeket és emlékeket teremtsenek, és a személyes bevonódással segítsék a fogyasztók kötődését a márkához.

Márkaelemek megjelenése az üzletbelső kialakításában

A Godiva Chocolatier új dubaji üzletének gerincét adó vízszintes és függőleges rendezettség a hamarosan 100. évfordulóját ünneplő cég hagyományos értékeire utal. A látványpult és kassza feletti álmennyezet kerek formái ugyanakkor barátságossá teszik a boltot, és segítik a vásárlót az orientációban.

Az exkluzív üzlet egyedi látványát a bolt hátsó falán elhelyezkedő káprázatos installáció biztosítja, amely a világmárkát fémjelző hatalmas Lady Godiva logót jeleníti meg. A pegazuson vágtató szirén luxus kivitelét a csillogó aranyszínű bevonat adja. Ezen kívül a csokoládé textúráját imitáló függőleges felületek gondoskodnak a képzeletbeli íz-élményről, fokozva a fogyasztói bevonódás és az exkluzivitás találkozását.

Az in-store színek hatása a fogyasztói élményre

A belső tér színválasztásakor nemcsak a márkát fémjelző színeket kell alapul vennünk – bár kétségkívül döntő szerepet játszanak –, hanem érdemes tisztában lennünk a színek pszichológiájával is, ugyanis a különböző színek eltérően hatnak a vásárlók lelkére.

A Godiva a látványterv megalkotásakor erőteljesen két szín – fehér és arany – különböző árnyalataira támaszkodott, és a design-koncepció színvilágába a csokoládék, csokis dobozok és egyéb csomagolások visznek változatosságot.

  • A fehér szín a tisztaságot és tiszteletet reprezentálja, egyszerűséget és békét kölcsönöz a belső térnek. Semleges hatása van, ugyanakkor érzelmi síkon könnyedséget és reményt tükröz.
  • Az arany szín a bőség és bölcsesség jelképe. Azt a tudást és testi-lelki gazdagságot szimbolizálja, amit csak nagy nehézségek árán lehet megszerezni. Ilyen szempontból elmélyült önismeretre és jó ítélőkészségre utal, ami növeli az (ön)bizalmat.

A szortiment és polckép ideális kialakítása

A zászlóshajónak kinevezett üzletekbe általában a márkák legmagasabban pozícionált termék szortimentje kerül, így a bolt exkluzív berendezése és a polckép kialakítása tökéletes szinergiát alkot a prémium termékválasztékkal. Színes és arany csomagolású dobozok váltják egymást a polcokon és állványokon, tehát az elsődleges és másodlagos termékkihelyezés során gondosan ügyeltek a termékpaletta összeállításának ideális egyensúlyára. A pénztár és látványpult közelében pedig az egyedi bon-bon kínálat kapott kiemelt kihelyezési lehetőséget.

A sikeres márkaépítésnek és vonzó termékkihelyezésnek köszönhetően feketén-fehéren kijelenthetjük a színarany igazságot, miszerint ebben a boltban bárki szívesen lenne titkos vásárló. Ugye?

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>