A Walmart az elmúlt években fokozatosan növelte jelenlétét az egészségügyi szektorban. A folyamatos növekedést elsősorban az alapellátást nyújtó klinikai tevékenységek kiterjesztésének és az új biztosítói ágazat bevezetésének köszönheti. Az eredetileg fogyasztási cikkek értékesítésére szakosodott óriásvállalat kiváló példát szolgáltat arra, hogy egy kiskereskedelmi hálózat milyen egyéb irányokba és a korábbi tevékenységéhez képest teljesen új szegmensekbe képes betörni, amennyiben felismeri az igényeket és meglovagolja a lehetőségeket.

 

A kiskereskedelmi piaci pozíció kiaknázása

Cikkünkben 9 mutatószám felsorolásán keresztül érzékeltetjük, hogy milyen jelentős szereplővé vált a Walmart az egészségügyben, és milyen további tervei vannak a jövőbeli növekedés érdekében.

A Walmart 20 önálló egészségügyi központot nyitott az elmúlt években, és legalább további 15 centrum nyitását tervezi az idei évben. Az egészségügyi központok alapellátást, sürgősségi ellátást, laboratóriumi vizsgálatokat, tanácsadást és egyéb szolgáltatásokat kínálnak.

Az igazgatóság 2018-ban hagyta jóvá azt a tervet, miszerint 2029-ig összesen 4.000 klinika létesítését tervezik. Az Insider magazin februári jelentése szerint ugyanakkor fennáll a veszélye, hogy módosítani fogják ezt a tervet, és a kiskereskedelmi óriásvállalat mégiscsak visszavonja a klinikai stratégiáját.

A divatos aduász, avagy a társadalmi felelősségvállalás is megjelenik

A Walmart úgy véli, hogy az önálló klinikáinak kibővítése segít abban, hogy egyre több amerikai állampolgár jusson megfizethető, minőségi egészségügyi ellátáshoz, hiszen az amerikaiak 90 százaléka valamely Walmart áruház 10 mérföldes körzetében él. A profit szempontok tehát ezen a ponton a társadalmi felelősségvállalással is összefonódnak.

2020-ban a Walmart a koronavírus elleni küzdelemben is felvette a kesztyűt és ringbe szállt: 600 COVID-19 tesztállomást hozott létre. Ezt követően idén januárban megerősítette azt a tervét, hogy 11 államban és Puerto Ricóban a vírus további terjedését megakadályozó COVID-19 vakcinákat is kínáljon.

A Walmart korábbi egészségügyi és wellness igazgatója, Sean Slovenski szerint a Walmart egészségügyi modellje mintegy 40 százalékkal csökkenti az egészségügyi szolgáltatások nyújtásának költségeit a betegek számára.

Együttműködés az új szegmens nagy múltú szereplőivel

A Walmart piaci jelentőségét mutatja, hogy sikerült partneri kapcsolatot kialakítania az egészségügyi szektor kultikus résztvevőivel. Minden bizonnyal ezek a vállalatok is felismerték a Walmart terjeszkedésében rejlő lehetőséget, vagy legalábbis nem akartak kimaradni az ebben rejlő potenciálból.

Tavaly októberben a Walmart az egészségbiztosítási terveinek első lépései kapcsán együttműködésbe lépett a privát egészségbiztosítási szolgáltatást nyújtó Clover Health biztosítóval. A cél az, hogy első körben Georgia állam 8 megyéjében mintegy 500.000 ember számára elérhetővé váljon ez a szolgáltatás.

A Walmart biztosítási ága, a Walmart Insurance Services a 2020-as egészségbiztosítási beiratkozási időszakban 8 kifizető hellyel alakított ki együttműködést a Medicare-termékek értékesítése céljából. A termékeket kínáló biztosítók között olyan neves intézmények szerepeltek, mint a Humana, a UnitedHealthcare, vagy az Anthem Blue Cross Blue Shield.

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>